پایگاه اخبار مذهبی

امام حسین(ع) در احادیث نبوی

پنجشنبه, ۲۴ مرداد ۱۳۹۸، ۱۱:۴۳ ق.ظ

سال ها قبل مرحوم ابوالقاسم پاینده در کتاب نهج الفصاحه کلمات قصار و احادیث نبوی را جمع آوری کرد. البته قبل از ایشان بسیاری از جمله شیخ موسی عباسی زنجانی در مدینه البلاغه این کار را انجام داده بودند. بعدها و تا زمان ما گرچه کارهای بسیاری در این زمینه انجام پذیرفت که می توان مکاتیب الرسول آیت الله احمدی میانجی را از نمونه های ارزنده آن کارها به شمار آورد، اما کامل ترین مجموعه پیرامون احادیث، خطب و کلمات رسول اکرم «موسوعه کلمات الرسول الاعظم» است. این اثر که توسط پژوهشکده باقرالعلوم قم تدارک دیده شده، بیشتر حاصل زحمات و تلاش حجت الاسلام و المسلمین موسی ابراهیمی است و در ۱۶ جلد توسط انتشارات امیرکبیر تهران و در سال ۱۳۸۸ چاپ شده است.در ادامه مطلب قصد داریم به بیان خلاصه از احادیث نبوی که در این دو اثر بیان شده است بپردازیم.

ادامه مطلب

امام علی النقی (ع) الگوی مقاومت و مظلومیت

پنجشنبه, ۲۴ مرداد ۱۳۹۸، ۱۱:۱۴ ق.ظ

کاظمین

26 مرداد مصادف با زادروز دهمین امام شیعیان، حضرت امام علی النقی علیه السلام است. شیعیان در طول تاریخ، از گذشته تا آینده همواره با افتخار نام و یاد امامان معصوم را به عنوان بزرگ ترین سرمایه بقای دینی و مذهبی، گرامی داشته و خواهند داشت.

ادامه مطلب

اعمال غدیر

پنجشنبه, ۲۴ مرداد ۱۳۹۸، ۱۱:۰۹ ق.ظ

حادثه  غدیر، حادثه بزرگی است و عید غدیر، عیدی بزرگ و شاید شریف ترین عید مسلمانان است. در بیان ائمه علیهم السلام برای این روز بزرگ اعمالی وارد شده است که در ادامه مطلب به مهمترین آنها اشاره می شود.

ادامه مطلب